Monster

SearchMonster voorraad beheren

Search Monster geeft u de mogelijkheid om te zoeken naar kandidaten en deze ook berichten te versturen. Hier leggen wij u uit hoe deze tool werkt en hoe u hier de beste resultaten uit kunt halen.

Weet wanneer u een view verbruikt

Wanneer u op een kandidaat in uw zoekopdracht klikt ziet u eerst het profiel van de kandidaat.

Daarnaast kunt u de volgende acties nog toepassen. Dit kost u eenmalig 1 view. Dit betekent dat wanneer u het CV bijvoorbeeld toevoegt aan een folder en de kandidaat ook een email verstuurd dit in totaal maar 1 view kost.

  • Het originele CV bekijken
  • Het CV doorsturen
  • Het CV downloaden
  • Een email versturen
  • Toevoegen aan een folder
  • Een notitie toevoegen

30-dagen tijdvenster

Nadat u 1 view gebruikt heeft bij een kandidaat kunt u 30 dagen lang acties uitvoeren bij deze kandidaat zonder dat dit een extra view kost. Dus als u het CV download + toevoegd aan een folder kost dit maar 1 view in totaal.

Wanneer u na deze 30 dagen nog een actie uitvoerd kost dit wel weer 1 view.

-1 VIEW
Extra acties binnen de 30 dagen hebben geen impact op uw inventory

-1 VIEW
Acties na het 30-dagen tijdvenster kost u weer 1 view

 

Wanneer u een actie uitvoert of een CV van de kandidaat heeft bekeken, kunt u naast de naam een icoon met Bekeken zien.

5 manieren om op uw voorraad te letten

1. Verklein uw resultaten voordat u een email verstuurd

Als u een bericht verstuurd naar een kandidaat kost dit 1 view zelfs wanneer u het CV niet opent/bekijkt. Om uw views zo goed mogelijk nuttig te gebruiken is het dus belangrijk om eerst goed naar het profiel te kijken voordat u beslist een actie uit te voeren op deze kandidaat.

Wij adviseren om uw zoekopdracht wijd te beginnen en daarna uw criteria aan te passen totdat u 100/200 CV’s overhoud zodat u zeker weet dat deze kandidaten ook aan uw criteria voldoen en u geen views verspilt voor kandidaten die niet geheel in uw zoekprofiel passen.

2. Bekijk geautomatiseerde e-mails die u dagelijks verstuurd

Om te beginnen heeft u de mogelijkheid om dagelijks maximaal 100 emails te versturen. Dit nummer kan worden verhoogt naar 1000 dagelijkse emails. Dit ligt aan de clickrate die u heeft ontvangen op uw vorig uitgestuurde email campagnes. Het is belangrijk om te beslissen hoeveel emails u uit wilt sturen. Dit kan liggen aan de hoeveelheid kandidaten die u zoekt en hoeveel views u in uw voorraad heeft.

Als u bijvoorbeeld iemand zoekt die zo snel mogelijk kan beginnen kunt u het beste een groter aantal versturen. Wij raden over het algemeen aan om te beginnen met 25/50 dagelijkse berichten.

  • Automatische berichten worden eerst naar uw favorieten gestuurd, en aangezien wij door blijven zoeken naar nieuwe matches die in onze database komen, heeft u de mogelijkheid om in contact te komen met kandidaten in het begin van hun zoektocht.

3. Voorkom dat er dubbele e-mails verstuurd worden

Views zijn gezamenlijk per organisatie. Wanneer u bijvoorbeeld een email uitstuurt en uw collega stuurt een email uit naar dezelfde kandidaat kost dit een extra view.

Vandaar dat wij een optie hebben om kandidaten die in de afgelopen week of maand al zijn gecontacteerd uit te sluiten.

4. Verstuur altijd follow-ups

Follow up e-mails zijn heel erg aan te raden want deze bieden jou de mogelijkheid op nog een extra kans om in contact te komen met de kandidaat. Deze zijn gemakkelijk aan te maken en kosten jou geen extra view.

5. Houd jouw voorraad in de gaten

U kunt ten alle tijden uw voorraad bekijken vanaf uw SearchMonster Dashboard, of op uw zoekresultaten pagina.De cijfers laten zien hoeveel voorraad u heeft gebruikt. Als het icoon groen is, heeft u meer dan 50 % van uw voorraad over. Als het icoon geel of rood is, heeft u minder dan 50% van uw voorraad over en kunt u overwegen meer aan te kopen.

Voor meer details, zoals de start- en vervaldatum, log in op uw account en klik u op heeft instellingen pictogram bovenaan de pagina. Klik vervolgens op Gebruiksoverzicht.