Monster

Sales manager | Groot Kortrijk | voeding

Adecco Belgium

Bellegem, W Flanders

FUNCTIEBESCHRIJVING
TYPE FUNCTIE
Fulltime, Vast dienstverband
VAARDIGHEDEN
Business Intelligence, CRM (customer relationship management), Capaciteits- en prestatiemanagement, Commerciële dienstverlening, Communicatieve vaardigheden, ERP , Facturering, Frans, Gegevensbeheer, Horecazaken, Key performance indicators, Leiderschap, Leveranciersevaluatie, Microsoft Dynamics NAV, Nederlands, Overeenkomsten tot stand brengen, People management, Procesverbetering, Sales, Sales support, Systeembeheer, Verkoopdoelen, Verkoopmanagement
LOCATIE
Bellegem, W Flanders
GEPLAATST
7 dagen geleden
Functieomschrijving
Sales support manager gezocht voor een gekend voedingsbedrijf regio Kortrijk.

Als Sales Support Manager ben je de spil tussen ons salesteam, klanten en externe partners.
Je bent verantwoordelijk voor het coördineren van administratieve, financiële en data-gerelateerde processen, zodat onze salesafdeling optimaal kan presteren.

Jouw taken:

> Ondersteunen van de Sales Manager:
Je helpt bij het uitstippelen van het commercieel beleid en vertaalt bedrijfsobjectieven naar meetbare verkoopdoelen voor het salesteam.
Dit omvat onder andere het beheer en de opvolging van het verkoopprijzenbeleid in het ERP-systeem.

> Opvolging van de sales medewerkers:
Je treedt op als natuurlijke people manager voor het salesteam, ondersteunt hun dagelijkse activiteiten, en bewaakt de voortgang van hun verkoopdoelstellingen.
Daarnaast zorg je voor een vlotte wisselwerking tussen sales en andere afdelingen binnen het bedrijf.

> Opstellen en opvolgen van commerciële contracten:
Je stelt samenwerkingscontracten op voor nieuwe horecazaken en zorgt ervoor dat alle voorwaarden correct zijn vastgelegd.
Je volgt de contracten op en ziet toe op een correcte naleving.

> Berekenen van jaarvolumekortingen:
Je analyseert de verkoopgegevens en stelt de eindejaarskortingen voor onze klanten nauwkeurig op.
Je zorgt voor een correcte implementatie en afhandeling hiervan.

> Beheer van bruikleengoederen:
Je onderhoudt een overzichtelijk en efficiënt systeem voor het beheer van bruikleengoederen en verzorgt het volledige in- en uitleningsproces.

> Factuurcontrole:
Je controleert facturen van externe leveranciers op juistheid en zorgt voor een tijdige en correcte verwerking van eventuele afwijkingen.

> Beheer en programmatie van masterdata:
Je beheert de masterdata in CRM en Navision, waardoor klant- en productinformatie steeds actueel en correct is.

> Beheer van Power BI-data:
Je onderhoudt en analyseert de salesdata in Power BI, identificeert trends en rapporteert deze aan het management om de salesprestaties te verbeteren.

> Maandelijkse rapportering:
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de maandelijkse verkooprapportering voor zowel de commerciële medewerkers als het management.
Je verzorgt daarnaast de maandelijkse rapportering van de verkoopobjectieven en houdt het salesteam op de hoogte van hun prestaties.

> Optimalisatie van de verkoopafdeling:
Met jouw kritische blik identificeer je mogelijkheden om de administratieve werking van de verkoopafdeling te optimaliseren.
Je draagt bij aan het verbeteren van interne processen en het stroomlijnen van de samenwerking tussen sales en andere afdelingen.

Profiel

Jouw profiel :

> Opleiding:
Je hebt bij voorkeur een master in een economische richting of bent gelijkwaardig door ervaring.

> Talenkennis:
Je hebt een uitstekende geschreven en gesproken kennis van het Nederlands.
Daarnaast is een goede kennis van het Frans is een must, aangezien we nauw samenwerken met Franstalige klanten en partners.

> Ervaring:
Je hebt ervaring met het werken met KPI’s en doelstellingen en weet hoe je deze moet implementeren en opvolgen.
Ervaring met CRM-systemen, Navision en Power BI is essentieel.

> Leiderschap:
Je bent een natuurlijke people manager die het team weet te motiveren en te begeleiden in hun dagelijkse werkzaamheden.

> Eigenschappen:
Analytisch sterk, nauwkeurig en communicatief vaardig.
Je kunt schakelen tussen verschillende teams en afdelingen en hebt een scherp oog voor detail.

Aanbod

Ons aanbod :

> Een uitdagende functie waarin je nauw betrokken bent bij een familiale, onafhankelijke KMO die volop in expansie is.
> We bieden een competitief en motiverend salaris, aangevuld met extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, ecocheques, hospitalisatieverzekering,...
> Bovendien krijg je een voltijds contract voor onbepaalde duur, zodat je je echt kunt vestigen binnen ons team.

Over het bedrijf

A

Adecco Belgium

Adecco heeft vast een kantoor dicht bij jou. Maar we maken ook deel uit van een groter geheel. Adecco is actief in de hele wereld. En da’s niet alles: we behoren tot The Adecco Group, de nummer één HR-dienstverlener ter wereld. Adecco mag dan wel de oudste bekende van de familie zijn, onze groep herbergt heel wat andere, gespecialiseerde merken. Over welke sector het ook gaat, de meer dan 33.000 medewerkers van The Adecco Group zetten zich te allen tijde in om talent en bedrijven bij elkaar te brengen.
BEDRIJFSGROOTTE
10000 werknemers en meer
BRANCHE
Uitzendbureaus/Werving & selectie
WEBSITE
https://www.adecco.be/