emploi marketing

À proximité bruxelles
544Emplois trouvés

544 emplois trouvés pour emploi marketing À proximité bruxelles

A
A

COO Specialist Belgium (20000A5G)

AXA IM BENELUX

Bruxelles, Brussels
Il y a 9 jours
Bruxelles, Brussels
Il y a 9 jours

1) Compliance & Corporate Governance

  • AML-KYC customer support in coordination with Customer Service
  • Management of the document approval for the office (mainly marketing materials, customer presentations...), depending on the customer typology
  • Local compliance representative of Global Compliance team : preparation and setting up of Compliance Risk Assessment and local Compliance Monitoring Plan
  • Production and periodic update of reporting compliance
  • Support local CEO on preparing all the material for the local board of directors and shareholder meetings

2) Regulatory activity

  • Manage the local regulatory watch in close collaboration with the regional Head Of Compliance
  • Manage the relationship with the local regulator (FSMA)
  • Manage fund registration activities in collaboration with the AXA IM global team
  • In charge of updating and reviewing the legal offering documentation for Belgian clients
  • Reporting activity versus external asset management association and regulators

3) Legal-Finance support

  • Contractual review of distribution agreements with placement and financial agent in cooperation with Legal teams of AXA IM Paris
  • High level control on finance & tax matters ;  support local accounting on some management control tasks
 
QUALIFICATIONS
 
  • Proven experience within a financial institution or in consultancy firm. Knowledge of Asset Management industry is not mandatory but appreciated
  • Good knowledge of local regulations (legal & compliance) concerning banking and asset management industry
  • French or Flemish native speaker ; good knowledge of 2nd national language ; advanced English speaker
  • Business oriented
  • Negotiation skills
  • Excellent relationship: ability to interact with several people in different locations
  • Flexibility
P
P

Chargé de l’exploitation parkings voitures et vélos (F/M/X) H/F

Parking.brussels

Brussels, Brussels
Il y a 4 jours
Brussels, Brussels
Il y a 4 jours
Company details

parking.brussels est une jeune agence gouvernementale dynamique. Notre devise « mieux parquer pour mieux bouger », résume notre vision ambitieuse. Notre défi ? Harmoniser les règles de stationnement dans toute la Région de Bruxelles, en collaboration avec les 19 communes, afin d’améliorer la mobilité. Pour cela, nous avons besoin d’une équipe motivée afin de travailler ensemble pour une ville plus agréable et durable. Voilà pourquoi parking.brussels, agence jeune et en pleine croissance, est à la recherche de nouveaux collaborateurs.

Fonction

Vous rejoindrez une équipe de 5 personnes et vous intégrerez le pool « exploitation » du département off-street de parking.brussels. Le département off-street est chargé (1) du développement et (2) de l’exploitation de Park & Ride (P+R), parkings publics, parkings riverains et parkings vélos en Région de Bruxelles-Capitale.

Aujourd’hui, le département off-street de parking.brussels gère 1500 places P+R, 80 places riveraines, 1000 places rotatives, 3600 places de stationnement vélo, ainsi que 50 panneaux à messages variables, et projette une croissance annuelle de 30% de places vélos et voitures gérées d’ici 2024. Plus que de simples parkings, ces infrastructures sont les maillons d’une stratégie de mobilité régionale.

Sous la responsabilité du responsable du département, vous prenez en charge le suivi de l’exploitation et des opérations du département. Vous participez également au développement de l’offre de parkings voitures et vélos.

 

Responsabilités et tâches :

 

  1. Votre première et principale mission consiste à prendre en charge les opérations de gestion quotidienne du département off-street de parking.brussels. Vous assurez le bon fonctionnement des parkings voitures et vélos gérés par parking.brussels. Cette mission consiste notamment à :

 

  • Suivre les prestations des sous-traitants en charge des équipements et/ou de la gestion quotidienne et veiller au respect des conditions d’exploitation
  • Coordonner et planifier les supports techniques en charge de l’entretien, de la maintenance et des interventions et veiller à l’accessibilité des installations (hardware et software)
  • Suivre les procédures comptables, d’assurances et juridiques nécessaires à la gestion des réparations, commandes, etc.
  • Administrer les plateformes web dédiées : cycloparking.brussels, parkandride.brussels, etc.

 

  1. Vous contribuez également, en collaboration avec vos collègues du département, à l’amélioration continue des services proposés et au succès des parkings. Cette mission consiste notamment à :

 

  • Sur base du monitoring de l’usage des parkings, mettre en œuvre les actions prévues au plan d’action off-street ou en proposer de nouvelles pour augmenter leur succès (attirer)
  • Suivre la commercialisation en lien direct avec vos collègues du service clientèle et contribuer à la résolution de problèmes rencontrés par les clients (vendre)
  • Contribuer à l’amélioration de l’expérience client et répondre aux (nouveaux) besoins constatés en développant les procédures et/ou les technologies et/ou les services (fidéliser)
  • Participer aux campagnes de communication et de promotion (notoriété)

 

  1. Vous pourrez enfin être amenés à appuyer le département en ce qui concerne le développement de parkings pour vélos et/ou voitures. Cette mission consiste notamment à :

 

  • Prospecter les partenaires publics ou privés potentiels
  • Négocier et conclure des accords avec ces partenaires potentiels pour la mise à disposition de leurs parkings aux riverains, navetteurs ou visiteurs automobilistes et/ou cyclistes
  • Participer au développement de projets sur le plan technique (équipements), financier (business plan), administratif (permis) et juridique (contrats)
Profil

Votre FORMATION

 

  • Vous êtes titulaire d’un Master en économie, gestion, marketing, communication… ou vous pouvez justifier d’un parcours en lien avec la fonction.

 

Compétences techniques

 

 

Compétences requises :

  • Expérience : de 1 à 5 ans
  • Vous pouvez témoigner d’une expérience comparable (technico-commerciale ou technico-administrative ou gestion des opérations…)
  • Vous pouvez témoigner d’une expérience ou d’un intérêt pour le domaine de la mobilité, du transport ou du stationnement
  • Vous avez une bonne connaissance de la seconde langue nationale

 

Sont des atouts :

  • Idéalement, vous avez des expériences en partenariats publics-privés
  • Idéalement, vous avez une connaissance des règles de marchés publics
  • Idéalement, vous avez une connaissance des réglementations et de la stratégie régionale

 

competences comportementales

 

  • Vous êtes fiable, responsable et faites preuve d’une excellente organisation afin de respecter les délais et engagements
  • Vous faites preuve d’implication, d’esprit d’initiative et êtes capable de travailler en autonomie comme en équipe
  • Vous avez une fibre commerciale et vous êtes orienté client
  • Vous êtes à l’aise dans votre communication écrite et orale
  • Vous avez l’esprit synthétique et vous facilitez les prises de décision
Offre

Vous serez engagé dans le grade et le barème de traitement correspondant à votre niveau de formation (niveau A en cas de titularité d’un Master).

 

Avantages

 

  • Un emploi dans une jeune institution publique, en pleine évolution, qui valorise votre implication
  • Chèques-repas
  • Un capital congé attrayant (35 jours)
  • Gratuité des transports en commun pour le trajet domicile-lieu de travail sur Bruxelles et en dehors de Bruxelles
  • Possibilité de recevoir une prime pour les déplacements en vélo
  • Assurance hospitalisation
  • Une prime de vie chère pour les agents résidants dans la région Bruxelles-Capitale
  • Un équilibre harmonieux entre travail et vie privée grâce à un horaire flexible dans la prestation des 38h par semaine et aux possibilités de télétravail
  • Possibilité de bénéficier d’une prime de bilinguisme
  • Nombreuses possibilités de formations (à suivre durant les heures de travail)

 

La procédure comprend une présélection sur base des critères de cette description de fonction. Les candidat(e)s retenu(e)s seront invité(e)s à participer à la procédure de sélection au sein de l’Agence du stationnement de la Région Bruxelles-Capitale.

En tant que personne présentant un handicap, un trouble ou une maladie, vous pouvez demander des aménagements raisonnables de la procédure de sélection. Vous devez mentionner ceci au moment de l’envoi de votre C.V.

 

Pour plus d’informations concernant la procédure, veuillez contacter :

 

Service des ressources humaines

Tél.: 02/563.39.66

E-mail: HR@parking.brussels

 

Pour plus d’informations concernant la fonction, veuillez contacter :

 

Mr. Vincent Campeol

Tel.: 02/563.39.49

E-mail: vcampeol@parking.brussels

 

 

Date limite pour l’envoi de la candidature: 05/03/2021

I
I

Regio Segment Manager - Secteur Industriel - Wallonie & Bruxelles

iRecruit

Bruxelles, Brussels
Il y a 3 jours
Bruxelles, Brussels
Il y a 3 jours
 


Fonction

Dans cette fonction, vous jouez le rôle de directeur-adjoint dédié au développement de la clientèle issue du marché industriel.

Dans ce cadre, vos responsabilités sont les suivantes :

Performance et Rentabilité

  • Vous avez la responsabilité des pertes et profits du segment de marché industriel dans la région Wallone (hors Brabant wallon), de l’offre de services, de solutions et de produits afin de garantir la réalisation des objectifs stratégiques, commerciaux et opérationnels de ce territoire.
  • Vous traduisez les objectifs stratégiques au sein du segment de marché industriel en objectifs de vente individuels et collectifs clairement définis sur le court, moyen et long terme.
  • Vous veillez à une politique de prix cohérente et au suivi des marges en concertation avec le département national Marketing & Procurement basé à Waregem.

Commercial

  • Vous entretenez des contacts fréquents avec les clients et/ou prospects d’importance stratégique afin d’établir une relation à long terme.
  • Vous identifiez les opportunités d’amélioration et de développement pour le segment de marché industriel afin d’atteindre une croissance rentable et de garantir la satisfaction des clients.
  • Vous jouez un rôle clé en fournissant des informations sur le comportement des différents segments de clientèle industrielle, sur le positionnement des produits et services concurrents, sur les techniques de vente et la position sur le marché wallon.

Gestion d’équipe

  • Vous coachez et contribuez au développement des collaborateurs spécialisés dans le secteur industriel. Ceux-ci sont localisés en pôles industriels à Tournai, Charleroi et Liège.
  • Vous vous impliquez dans les processus RH dans le but de constituer une équipe industrielle hautement qualifiée.


Profil

  • Vous disposez d’un Master technique et vous avez 8 à 10 ans d’expérience en B2B technical sales et/ou B2B service solutions.
  • Vous avez une très bonne connaissance du marché industriel (fournisseurs, clients).
  • Vous avez une vision commerciale et de bonnes connaissances d’un fonctionnement général d’entreprise; vous gérez les ressources en fonction des délais, de la qualité du service et des coûts.
  • Vous êtes orienté client et vous disposez de solides compétences relationnelles.
  • Vous disposez de bonnes compétences en people management (coaching & développement)
  • Vous avez l’esprit ouvert et vous déployez une réflexion ‘out of the box’.
  • Vous êtes un ambassadeur de l’entreprise et vous contribuez activement à son développement futur dans le secteur industriel.

Notre client

Notre client se spécialise dans la distribution de matériel électrotechnique, de services techniques et de solutions pour le secteur résidentiel, tertiaire et industriel.
 


Offre

Vous pouvez compter sur un salaire compétitif en adéquation avec votre expérience, assorti d’avantages extralégaux.

Vous avez l’opportunité de suivre des formations. Notre client est le leader du marché et vous aussi, vous pouvez faire partie de cette entreprise en pleine croissance.

M
M

Account Manager – Benelux et Scandinavie (H/F)

MECATHERM via HABEAS

Bruxelles, Brussels
Il y a 30+ jours
Bruxelles, Brussels
Il y a 30+ jours
Recherchons : Expérience Commerciale – Vente d’équipements – Benelux/Scandinavie
 
Notre client, Mecatherm (https://www.mecatherm.fr/), est un des leaders mondiaux des équipements de boulangerie industrielle et le numéro un des lignes de production de la baguette industrielle. Depuis 1964, MECATHERM conçoit et réalise des fours en continu, des machines et des lignes automatiques, exclusivement pour les acteurs industriels du secteur de la boulangerie / viennoiserie / pâtisserie. Le groupe a installé plus de 800 lignes automatiques en fonctionnement actuel dans plus de 70 pays sur les cinq continents, et réalise 90% de son chiffre d'affaires à l'international. Il consacre une part importante de ses activités à la recherche et au développement, et assure une relation technique et commerciale directe avec ses clients.
 
Dans le cadre de sa croissance, Mecatherm recherche, un (m/f) :
Account Manager – Benelux et Scandinavie
 
Votre mission

Vous rapportez au Regional Sales Director de la zone Northern Europe (basé à Barembach, en Alsace) et avez pour mission la fidélisation et le développement de la clientèle existante ainsi que le business development sur la zone que constituent le Benelux, les pays scandinaves et l’Islande.
 
Vos responsabilités sont les suivantes :
  • vous développez votre réseau dans l'écosystème de la Boulangerie/Viennoiserie/Pâtisserie (BVP) (fabricants amonts/avals, fournisseurs d'ingrédients…) afin de multiplier les opportunités et obtenir des informations utiles au développement des ventes de solutions et services ;
  • vous vous positionnez comme le contact privilégié de vos prospects et clients dans le cadre de leur industrialisation et de l'automatisation de leurs lignes ;
  • vous contribuez à la recommandation de solutions techniques appropriées ainsi qu'à la stratégie de vente et tarification ;
  • vous maximisez les prises de commandes d'équipements stand alone, de lignes et de solutions en saisissant toutes les opportunités possibles ;
  • vous vous appuyez sur le département Customer Solutions pour la rédaction des offres, assurez la transmission des dossiers conclus vers les Ingénieurs d’affaires et les Chefs de projet et jouez en permanence le rôle d’interface entre les clients et l’ensemble des potentiels contacts en interne ;
  • vous travaillez en étroite collaboration avec le service Marketing et communication afin de multiplier la création de leads au travers de campagnes de communication spécifiques et ciblées ;
  • vous atteignez, voire dépassez vos objectifs de prise de commande en respectant la rentabilité ciblée pour votre zone ;
  • vous serez entre 50% et 70% de votre temps en déplacement sur votre zone géographique ;
  • travaillant en home-office, vous assurerez par ailleurs une présence régulière à la maison-mère.
 
Profil
  • Vous disposez d’une formation technique de niveau ingénieur ou bachelor (mécanique, électromécanique, électricité, …) et/ou d’une formation supérieure commerciale avec expérience dans un environnement technique équivalent.
  • Vous justifiez d’une expérience de minimum cinq ans dans la vente d’équipements et solutions complexes dans le secteur de l’industrie, agroalimentaire de préférence (ou chimie, pharma…).
  • La connaissance du monde de la Boulangerie/Viennoiserie/Pâtisserie (BVP) est un plus.
  • Doté d’excellentes compétences commerciales (tant pour prospecter que fidéliser vos clients), vous êtes orienté résultats et savez mener des négociations d’affaires avec succès en présence d’interlocuteurs de niveaux divers.
  • Organisé et rigoureux, vous avez une bonne analyse de votre secteur d’activité et un sens aigu du service.
  • Vous travaillez de manière autonome, tout en assurant un reporting régulier de vos activités et en échangeant efficacement avec les équipes basées au siège.
  • Vous parlez couramment le français et l’anglais et disposez d’un bon niveau de néerlandais.
  • Vous êtes ouvert à des déplacements conséquents en semaine.
 
Offre 
  • L’opportunité de rejoindre un leader dans son secteur, position qui est le fruit de l’expertise et du savoir-faire de plus de 400 collaborateurs.
  • Une activité technico-commerciale tournée vers l’international et offrant une grande variété de contacts, tant en externe qu’en interne.
  • La vente de solutions complètes intéressantes sur le plan industriel.
  • Des perspectives d’évolution qui vous offriront de nombreuses opportunités pour relever de nouveaux défis ainsi qu’un enrichissement personnel unique.
  • Un contrat à durée indéterminée et un package salarial attractif.
 
 
Votre candidature sera traitée avec rapidité et discrétion.
 
habeas gère cette mission en exclusivité.
 
 
 
P
P

Marketing en communicatiemanager

Profile Group

Brussel, Brussels
Il y a 8 jours
Brussel, Brussels
Il y a 8 jours

Company details

Onze klant is een marktleider in levering van papier, verpakkingen en facility diensten. Zij zoeken een ervaren Marketing Manager voor de Benelux dit zich kan vinden in de waarden van het bedrijf: samenwerking, flexibiliteit, toewijding, innovatie en betrouwbaarheid.

Functie

Als marketingmanager zijn dit je verantwoordelijkheden:

  • Je ontwikkelt de marketing- en communicatiestrategie voor België, Nederland en Luxemburg en vertaalt die in efficiënte jaarplannen op maat van de verschillende doelgroepen.
  • Je werkt in tandem met de salesmanager zodat de jaarobjectieven worden behaald.
  • Je bent verantwoordelijk voor de communicatieactiviteiten: externe en interne communicatie, corporate identity en sponsoring.
  • Je bent een denker en een doener: je bent end-to-end verantwoordelijk voor marketing en communicatie. Zo organiseer je beurzen, optimaliseer je de digital marketingactiviteiten, schrijf je berichten voor het intranet, onderhoud je contacten met leveranciers … Je weet met andere woorden van aanpakken!
  • Je houdt de vinger aan de pols van de markt waarin Papyrus werkt en van wat reilt en zeilt binnen marketing en communicatie.
  • Je maakt deel uit van het Europese marketingteam van Papyrus en neemt deel aan overkoepelende internationale projecten binnen de groep.

Profiel

  • Je hebt een bachelordiploma in marketing of sales
  • Je hebt minimum 5 jaar ervaring in marketing en/of communicatie
  • Je spreekt en schrijft vlot Nederlands, Frans en Engels.
  • Je hebt cijfermatig inzicht en ervaring in het efficiënt beheren van budgetten.
  • Je bent goed in stakeholdermanagement: je legt vlot contacten met collega’s van andere departementen, met leveranciers, met het senior management.
  • Je bent sterk in communicatie: presenteren, overtuigen, advies geven, overleggen …
  • Je bent flexibel en bereid te reizen tussen België en Nederland (enkele keren per maand)

Aanbod

  • Een marktconform salaris aangevuld met maaltijdcheques, verzekeringspakket, gsm, laptop en bonussysteem
  • Een aangename werkomgeving dicht bij Brussel.
  • Flexibiliteit voor thuiswerk
  • De kans mooie producten op de markt te zetten.
  • Een gevarieerde functie in een gezond bedrijf dat marktleider is.
E
E

Marketing Copywriter

Eurofins

Brussels
Il y a 11 jours
Brussels
Il y a 11 jours
Company Description

Eurofins Scientific is an international life sciences company which performs more than 400 million tests each year within its 800 laboratories across over 50 countries with more than 48.000 staff (expected 5 billion Euros revenue in 2020).

As a world leader in the provision of clinical diagnostics, forensic, pharmaceutical, food and environmental laboratory testing services, Eurofins has been able to draw on its scientific experience to develop a range of SARS-CoV-2 tests in response to the Coronavirus pandemic.
The Eurofins SAFER@WORK™ program is designed to help companies set up advanced risk management protocols and contributes to limiting the impact of COVID-19 in the workplace. Eurofins SAFER@WORK™ program combines workplace surfaces and wastewater testing together with risk-based clinical testing, as well as relevant consultative, audit, and assurance services to assess and focus on areas where virus presence is likelier. This approach reduces cost and supports health authorities to allocate capacity constrained human COVID-19 testing where it is most needed.

Job Description

Exceptional content gives brands the edge they need to stand out as leaders. We’re looking for a skilled, versatile copywriter who knows how to develop impactful brand messaging, and engage and persuade target audiences using web content, social media, blog posts, paid ads, emails, and SEO. If you love words and have demonstrated you know how to put them to work in marketing, we want you on our team!

You will be a key contributor to the development and execution of digital and traditional marketing strategies across Europe in full alignment and partnership with Marketing and Sales teams. You will be a key factor in leveraging our digital channels to drive traffic and sales to both to our broad network of labs and online via our new ecommerce initiatives.

Our ideal candidate is a collaborative, audience-focused writer with sharp segmentation skills and experience in co-creation with designers. We look for natural self-starters who roll their sleeves up and see things through from first word to final edit. We look for multi-dimensional thinkers who can contribute new ideas to achieve global brand recognition and customer acquisition. If you can grasp project requirements quickly and offer valuable insight, we’d like to meet you.

Responsibilities

  • Technical copywriting: Close-read technical scientific content for meaning and understanding, transforming it into end-user-friendly copy for application across various channels.
  • Collaborate with designers, marketers, strategists, and leadership often with very fast turnaround time to infuse the written word into an array of engaging and effective marketing materials. These will include digital ads, email marketing, social media, blogposts, website content, OOH, print, online video, and long copy collateral from concept to finish
  • Ensure consistent application of our brand voice by writing concise and strategic messaging that drives key marketing initiatives, increases brand awareness, inspires our customers, and creates business results/ generate new leads
  • Be a single point of contact for language quality around the Eurofins group, develop language guidelines in collaboration with Brand and marketing professionals
  • Create engaging tag lines for ad campaigns
  • Editorial review of content pieces, advertising messages, and video scripts
  • Utilize research and data, not just to inform messaging, but how to grow and evolve the brand voice.
Qualifications


Education:

  • A Bachelor’s degree in Communications, Journalism, Marketing, or related field. Chemistry or Life Sciences related studies will be a plus.

Experience

  • 3-5 years’ experience in brand marketing, advertising, digital marketing, marketing communications having a key understanding of the digital marketing ecosystem.
  • 3 years’ experience as part of a writing team and partnering with designers in an agency or corporate marketing department
  • Proven working experience in digital marketing in healthcare and/ or biopharma will be a plus
  • Your experience working on integrated campaigns spans all media-types and is only matched by your ability to create multiple pieces of collateral in support of content marketing strategies.
  • You have a strong portfolio focused on diverse media executions, with a clear affinity for driving demand with performance marketing and/or marketing automation platforms
  • Experience in identifying target audiences and devising digital campaigns that engage, inform and motivate.
  • Public relations/media engagement experience is a plus.

Language / IT

  • Native English level required. Fluency in other of the main languages within team scope, French, German, Dutch or Spanish also desirable but not necessary.
  • Expert-level knowledge of Microsoft Office – Word, PowerPoint, and Adobe PDF
  • Working knowledge of Adobe Creative Suite
  • Can collaborate with SEO teams

Knowledge, Skills and Abilities:

  • Impeccable grammar, copywriting, and editing skills
  • You understand and value the symbiotic storytelling relationship between textual and visual design elements in all forms of media and have a strong understanding of good design.
  • Ability to quickly grasp sometimes highly technical concepts.
  • Ideation (rapidly conceptualizing feasible, engaging materials)
  • Strong organizational, project management, and leadership skills
  • Excellent multitasking, time management and communication skills
  • Ability to work across numerous projects with competing deadlines and effectively prioritize deliverables
  • High creativity
  • Collaborative spirit
  • Driven and hard worker
  • Self-starter and self-motivation
  • Strong commercial understanding the relationship between marketing and sales

Additional Information
  • Submit 5-10 writing samples or link to portfolio.

What we offer:

  • Opportunity to be deeply involved in Eurofins’ global response to the COVID-19 crisis;
  • Involvement in a strategic project for Eurofins Safer@Work & exposure to leadership;
  • Joining a fast-growing international company with a dynamic working environment where personal development and growth are encouraged;
  • An attractive salary package with Incentive program
M
M

Graphic Design - Marketing Assistant

Management Centre Europe

Brussels, Brussels
Il y a 2 jours
Brussels, Brussels
Il y a 2 jours

Management Centre Europe (MCE) is one of the largest Training & Development providers in the EMEA region. With major clients throughoutEurope and the Middle East, we are now recruiting sales and marketing professionals to support our continuing growth. Are you interested in joining a dynamic and passionate international team who cares about their clients and believes in developing today’s and tomorrow’s managers?

Graphic Design - Marketing Assistant

Marketing is today not tomorrow. It is a key part of MCE’s marketing strategy. MCE is currently recruiting a Graphic Design – Marketing Assistant to join the team in Brussels.

As part of MCE’s marketing team, this role’s mainfocus is on the Graphic Design and Marketing support for MCE’s differentbusiness lines.

Key Responsibilities Include:

  • Graphic Design skills with Canva, Adobe Suite and others an advantage
    • To create social media infographics, posts, images
    • To create and adapt MCE brochures, flyers, marketing materials, banners, promo materials in PDF and other formats.
    • To create web graphics for usage on MCE website – banners, images, headers, buttons etc.
  • Familiar with Wordpress or similar website tools
    • To create pages following templates and designs on MCE website
    • To update pages with new information and check for frequent changes
    • To adapt pages
  • Manage external suppliers for bigger design projects e.g. Catalogue, major website redesigns, printed materials etc
  • Project oriented, well structured, detail oriented, good planning skills, meeting deadlines, good level of English (C2 minimum)
  • Experience with social media, web, pdf, brochures etc.

 

Skills and Experience Required:

  • A degree or related qualification in marketing, communicationand/or graphic design or similar.
  • Be able to think outside the box, keeping up to date with graphic design trends and utilising these toinnovate

 

Key Competencies Required:

  • Good level of English, other languages a plus
  • Passionate about marketing and graphic design
  • Independent, innovative, results driven
  • Analytical, numbers focused, detail oriented
  • A good communicator, this role may involve some client interaction

We offer

  • A full-timeposition in a dynamic and multicultural environment

 

To apply for this role, please send your letter of motivation and your curriculum vitae to jobs@mce-ama.com

A
A

Internship Marketing

Amplifon

Groot-Bijgaarden, Flemish-Brabant
Il y a 3 jours
Groot-Bijgaarden, Flemish-Brabant
Il y a 3 jours

The role:

We are looking for an energetic and self-motivated Marketing Intern to join our growing marketing department. If you’re an ambitious individual who wants to build a career in diverse areas of retail marketing, then we want to work with you.

You will support our marketing department on the 3 pillars: CRM, product and brand & digital. This includes our day-to-day business, as well as working together with our employees on more strategic projects.

Your work will consist of the deployment of a game changing project touching the areas of product introduction, merchandising material, marketing brochures and leaflets and their distribution to the retail network, social media campaigns and internal communications. Other responsibilities include:

  • Assisting with daily administrative duties
  • Prepare detailed promotional presentations
  • Help with the planning and execution of product launches
  • Contribute to the creation of mock-ups, email campaigns, and social media content

In addition to being an excellent communicator, you should have excellent multitasking and organizational abilities. The successful candidate will also have in-depth knowledge of marketing techniques and social media platforms.

 

Requirements:

  • Current enrollment in a bachelor or master-study for Marketing, Communications or a similar field.
  • Good knowledge of Office 365
  • Familiarity with marketing computer software and social media platforms
  • Good understanding of the latest marketing trends and techniques
  • Excellent verbal and written communication skills in Dutch, French and English
  • An absolute passion for marketing in all its facets
  • Outstanding multitasking abilities
B
B

Marketing Manager MMS

BD Career

Erembodegem
Il y a 8 jours
Erembodegem
Il y a 8 jours

Job Description Summary

Job Description

Marketing Manager MMS

As Marketing Manager, you will be responsible for leading the development and execution of the strategy to drive the business in the Benelux region, working closely together with the Country Business Leader and the EU Marketing Organization. you will lead the development and implementation of marketing tactics to achieve the sales and gross profit budgets, will work closely together with the Clinical Specialists on all product-technical related activities and will assist with budgeting and forecasting. You will ensure successful execution of innovative and customer centric marketing strategies which deliver tangible differentiation and value creation for the total BD MMS portfolio in the Benelux market. You will report to the Country Business Leader MMS.

Responsibilities:

Market Sensing

  • Dedicate time and interaction with customers, KOL’s, external parties and key stakeholders to sense and shape the market
  • Identify macro trends on product, customer and industry level
  • Analyze and develop insights based on solid customer and product knowledge
  • Identify need for market research and work with data and other intelligence providers
  • Communicate with EU Marketing Team (Central Team) to share trends, competition behaviors, changes in environment, feedback from the field, learning from campaigns, as well as customer needs and insights

Business Development

  • Map business opportunities, develop scenarios to identify and validate opportunities and build successful business cases accordingly
  • Create and develop KOL network to relay BD’s value proposition
  • Develop relationship / sponsoring with partners (analyzer companies, associations…) to grow the business
  • Develop strategy with Country Business Leader to tap into market trends & successfully influence business results
  • Interact with European Marketing Team as well as global product platforms to validate local strategy, and influence the European and global strategy
  • Play an active role in all BD cross Business marketing activities to bring total BD solutions to the market

Go to Market – Marketing Collaterals

  • Define and analyze buying processes, customer journeys, segmentation and targeting to develop relevant market models and optimal go-to-market strategies
  • Define a competitive and differentiating brand strategy and solutions offering (competitive analysis and profiling, product/solution benefit analysis, solution positioning, pricing)
  • Create innovative marketing tactics and campaign tapping into the opportunities of multichannel communication, growth marketing and digital excellence with a critical view on return on investment
  • Accountable for the development and the execution of Benelux marketing plan & budget
  • Share and exchange best practices with EU Marketing Team
  • Own the launch excellence of new products lines as well as the product lifecycle management of the existing portfolio

Marketing Management

  • Define and create metrics to measure success and return on investment of local campaigns and overall marketing efforts
  • Contribute to financial budgeting, forecasting in close collaboration with local management and other local functions
  • Be a key member of Benelux marketing team (MMT) composed of colleagues of other businesses, support the various Customer Centricity initiatives, engage in budget and strategic review as well as sales tactics
  • Liaise with sales teams, clinical specialist, solution managers and other internal stakeholders to optimally define and execute the overall commercial approach

Requirements:

  • A minimum of 7 years’ experience in marketing, preferably in the healthcare industry or healthcare IT industry
  • Master degree preferably in marketing, business or related fields, or equal by experience
  • Fluency in Dutch, French & English, both written and spoken
  • Experience with omnichannel selling & marketing and a successful track-record of integrating digital excellence in the overall commercial approach
  • Strong business acumen and experience in building business cases, strategic planning and business review
  • Experience in marketing complex solutions to technical decision makers by aligning and reinforcing the value of the solution to the customer’s overall business
  • Marketing minded with strong creative skills and strategic agility
  • Passion and track record for innovation applying a growth mindset and embracing change
  • Action oriented with a drive for results and a strong customer focus
  • Strong conceptual thinker with high developed analytical skills
  • Strong communication and influencing skills
  • Highly developed project management skills and able to manage a high degree of complexity with the required sense of urgency
  • Knowledge of the healthcare market or healthcare IT industry is a plus
  • Evidence based track record in solution selling and cross functional selling is a plus

Primary Work Location

BEL Erembodegem - Dorp 86

Additional Locations

Work Shift

B
B

Sales & Marketing Manager Diabetes Care - Benelux

BD Career

Erembodegem
Il y a 8 jours
Erembodegem
Il y a 8 jours

Job Description Summary

Sales & Marketing Manager for Diabetes Care in the BNL

Job Description

Job Description

To strengthen our commercial organization, we are currently looking for a:

Sales & Marketing Manager Diabetes Care Benelux

You will report to the Country Business Leader (CBL) Diabetes Care Benelux/UKI.

The Sales & Marketing Manager actively leads and develops the strategy in the region, working closely with the product manager, clinical specialist and sales teams to drive from strategy to execution. You play an indispensable part as well in aligning within the EMEA region for best practices in marketing and sales as to achieve key sales and marketing KPI’s.

As a member of the local BNL leadership team in the BNL, the sales & marketing manager is a key stakeholder in the decisions made in the BNL region. In that capacity you are part of the local DC management team as well have a seat in the SMT (Sales Management Team) and MMT (Marketing Management Team) from a BDx perspective.  

Main activities

Budget and forecast

  • Manages the business, in line with the European and Benelux strategy.
  • Develops together with local DC management team an annual business plan to make sure the regional targets are achieved, focusing on the pre-defined growth drivers and opportunities.
  • Makes sure the needed input is clear to update forecast on time and accurately
  • Manage the variable sales and marketing budget and communicate timely and accordingly on any material change.

Business Development

  • Critically assess current go to market models taking into account local complexity as well as look for ways to increase growth, simplicity and profitability.
  • Interact with EMEA sales & marketing teams to influence the overarching regional strategy and as well validate and implement the local one.
  • Be a ‘digital’ champion and steer the team through new ways of working and launch of digital services and/or product within our business unit.
  • Responsible for the assessment of performance of distributors and customers.

Business Relationship

  • Develop an in depth understanding of local customer needs through continuous interaction with key accounts and key customers
  • Develop relationships with partners, key stakeholders to grow the business and relay the overall value proposition of BD
  • Establish relationship with payers, governmental institutions and patient associations as to stay tuned into trends affecting our business.

Marketing Management

  • Identify macro trends, market access changes, competition behavior, customer needs and insights
  • Define and analyze buying processes, segmentation and targeting
  • Create marketing tactics with a critical view on return on investment
  • Fully own the roll out of new product lines or solutions

People management

  • Provides leadership and coaches own organization with special focus on:
    • Recruiting, retaining and developing talented people
    • Evaluate field sales activity on an ongoing base using existing CRM
    • Develop, monitor and administrate a field sales bonus plan with established targets and strategic objectives in line with the overarching strategy
    • Constantly reviewing & upgrading knowledge, skills and engagement levels of teams.
    • Driving local teams to deliver results, improve skills, sales and marketing efficiency and ongoing change management
    • Ensures adequate and timely compliance with critical HR processes (PMP, HRP, etc…) and local legislation
    • Optimize the country structure and talent pool

Profile

  • Master’s degree in business, marketing or related fields with strong professional background in healthcare.
  • Proven track record in launching new products and services in Medtech environment
  • Established track record to successfully lead sales and marketing organizations
  • Experienced people manager with proven record of accomplishment of dealing with ambiguity, leading teams through change and people development.
  • Customer facing leader with the ability to network and liaise with key stakeholders in the field of diabetes such as but not limited to: wholesalers, payers, patient associations…
  • Established network in the hospital and non-hospital healthcare market in both Belgium and the Netherlands.
  • Strong strategic, analytical and negotiating skills with the capability of communicating with all management levels.
  • Self-starter and entrepreneurial not afraid to question the status quo
  • Dutch and English are a must to interact with team and customers

Primary Work Location

BEL Erembodegem - Dorp 86

Additional Locations

NLD Vianen - Lange Dreef

Work Shift

Type de contrat

CDI

Date de publication

Il y a 9 jours

Description

1) Compliance & Corporate Governance

  • AML-KYC customer support in coordination with Customer Service
  • Management of the document approval for the office (mainly marketing materials, customer presentations...), depending on the customer typology
  • Local compliance representative of Global Compliance team : preparation and setting up of Compliance Risk Assessment and local Compliance Monitoring Plan
  • Production and periodic update of reporting compliance
  • Support local CEO on preparing all the material for the local board of directors and shareholder meetings

2) Regulatory activity

  • Manage the local regulatory watch in close collaboration with the regional Head Of Compliance
  • Manage the relationship with the local regulator (FSMA)
  • Manage fund registration activities in collaboration with the AXA IM global team
  • In charge of updating and reviewing the legal offering documentation for Belgian clients
  • Reporting activity versus external asset management association and regulators

3) Legal-Finance support

  • Contractual review of distribution agreements with placement and financial agent in cooperation with Legal teams of AXA IM Paris
  • High level control on finance & tax matters ;  support local accounting on some management control tasks
 
QUALIFICATIONS
 
  • Proven experience within a financial institution or in consultancy firm. Knowledge of Asset Management industry is not mandatory but appreciated
  • Good knowledge of local regulations (legal & compliance) concerning banking and asset management industry
  • French or Flemish native speaker ; good knowledge of 2nd national language ; advanced English speaker
  • Business oriented
  • Negotiation skills
  • Excellent relationship: ability to interact with several people in different locations
  • Flexibility