emploi chargé de recherche

420Emplois trouvés

420 emplois trouvés pour emploi chargé de recherche

A
A

COO Specialist Belgium (20000A5G)

AXA IM BENELUX

Bruxelles, Brussels
Il y a 8 jours
Bruxelles, Brussels
Il y a 8 jours

1) Compliance & Corporate Governance

  • AML-KYC customer support in coordination with Customer Service
  • Management of the document approval for the office (mainly marketing materials, customer presentations...), depending on the customer typology
  • Local compliance representative of Global Compliance team : preparation and setting up of Compliance Risk Assessment and local Compliance Monitoring Plan
  • Production and periodic update of reporting compliance
  • Support local CEO on preparing all the material for the local board of directors and shareholder meetings

2) Regulatory activity

  • Manage the local regulatory watch in close collaboration with the regional Head Of Compliance
  • Manage the relationship with the local regulator (FSMA)
  • Manage fund registration activities in collaboration with the AXA IM global team
  • In charge of updating and reviewing the legal offering documentation for Belgian clients
  • Reporting activity versus external asset management association and regulators

3) Legal-Finance support

  • Contractual review of distribution agreements with placement and financial agent in cooperation with Legal teams of AXA IM Paris
  • High level control on finance & tax matters ;  support local accounting on some management control tasks
 
QUALIFICATIONS
 
  • Proven experience within a financial institution or in consultancy firm. Knowledge of Asset Management industry is not mandatory but appreciated
  • Good knowledge of local regulations (legal & compliance) concerning banking and asset management industry
  • French or Flemish native speaker ; good knowledge of 2nd national language ; advanced English speaker
  • Business oriented
  • Negotiation skills
  • Excellent relationship: ability to interact with several people in different locations
  • Flexibility
E
E

Medical Device Specialist H/F

EyeDPharma

Liège, Liège
Il y a 11 jours
Liège, Liège
Il y a 11 jours

Pour soutenir son développement, EyeD Pharma recherche un Medical Device Specialist.

Fonction

  • Vous êtes en charge du développement des dispositifs médicaux
  • Vous fournissez une expertise technique dans les domaines suivants :
    1. Définition des Design Inputs
    2. Planification et exécution des études nécessaires à l’établissement des Design Outputs
    3. Mise en place de la stratégie de vérification et de validation et suivi de son exécution
    4. Mise en place et exécution de la stratégie de gestion des risques liés aux produits
  • Vous êtes familier avec les outils de Quality-by-Design et les appliquer adéquatement
  • Vous coordonnez et supervisez les activités réalisées par les sous-traitants
  • Vous êtes responsable de la constitution de la documentation technique
  • Vous garantissez la conformité aux procédures d'exploitation standard et aux exigences réglementaires pour les produits combinés selon les normes européennes et américaines
  • Vous collaborez de manière constructive et bienveillante avec chaque membre du personnel impliqués dans le projet (contrôle qualité, assurance qualité, CMC, production, RA, etc)
  • Vous réalisez des expériences appropriées pour résoudre les problèmes techniques et réduire les risques
  • Vous gérez de manière efficace et cohérente vos projets

Mots clés : medical device, ophthalmology, development, pharmaceutical, ocular pathologies, research scientist, quality, drug product, chemistry, chemical, life sciences, sciences appliqués, innovation, technical documentation, MDR, GSPR, design control, dispositifs médicaux, research scientist, ISO14971, ISO13485, Risk management, Verification and validation (V&V)

Profil

  • Vous avez un minimum de 3 ans d'expérience dans l'industrie pharmaceutique et plus précisément dans les dispositifs médicaux
  • Vous avez un diplôme universitaire en sciences appliquées, de préférence en génie chimique ou biomédical, en sciences pharmaceutiques ou en chimie des polymères
  • Vous avez une expérience dans le développement de dispositifs médicaux
  • Vous avez une expérience en matière de gestion des risques liés à la qualité (ISO 14971 ; ICH Q9)
  • Une expérience dans le domaine des systèmes d'administration de médicaments basés sur la technologie des polymères est un plus
  • Des compétences avérées en matière de gestion de projets sont un atout.
  • Vous avez de très bonnes connaissances des exigences en termes de réglementation de développement des dispositifs médicaux (MDR, ISO 13485)
  • Vous parlez couramment l'anglais et le français
  • Vous avez une excellente communication écrite et oral dans les deux langues et vous échangez avec beaucoup de bienveillance avec vos collègues
  • Vous faites preuve d’esprit d’équipe, d’une attitude proactive et vous êtes disposé(e) à travailler dans un environnement « start-up »

Offre

EyeD Pharma vous propose un CDI, à temps plein, dans un environnement de travail convivial avec des projets passionnants et innovants.

« Profile Group gère cette mission en exclusivité. Tout candidat intéressé est donc invité à postuler exclusivement via cette annonce (apply now) »

Intéressé(e)?

Pour plus d'informations:
Appelez GWENAELLE HEBETTE
au numéro suivant: 0494 244897


R
R

Assistant.e de direction H/F

RTBF

SCHAERBEEK, Brussels
Il y a 7 jours
SCHAERBEEK, Brussels
Il y a 7 jours

La Radio-télévision belge de la Fédération Wallonie-Bruxelles (RTBF) est une entreprise publique autonome à caractère culturel. Active en télévision, en radio, sur le web et les réseaux sociaux, la RTBF est un acteur de sa communauté et moteur d’expression et d’épanouissement de ses publics.

Description du poste :



Mission



L’Assistant·e de Direction a pour mission d’assurer les tâches du secrétariat pour l'Administration Générale. Il/elle optimise la gestion de son activité. Il/elle organise et coordonne les informations internes et externes, souvent confidentielles, liées au fonctionnement de l’organisation. Enfin, il/elle prend en charge le suivi complet de certains dossiers ou micro-projets ou d'évènements spécifiques (organisation de séminaires, team building, etc.).



Environnement



Sous la responsabilité hiérarchique de l'administrateur général et sous la responsabilité fonctionnelle du Chargé du suivi des Organes de Direction, l'assistant(e) de direction travaille en collaboration étroite avec les différents départements de l'AG et l'assistante de l'administrateur général, dont il/elle sera le back-up pendant ses congés/absences et pour couvrir la plage horaire du soir. C'est la raison pour laquelle son horaire (11h-19h) est susceptible d'être significativement modifié pendant cette période.



Responsabilités




  • Diriger les appels téléphoniques, assurer l’accueil visiteurs ;
  • Gérer, rédiger et mettre en forme les courriers, notes, mémos et PV de réunions ;
  • Organiser l’agenda du/des responsable(s), ou des équipes, veiller à l’organisation de réunions et la prise de rendez-vous en fonction des priorités ;
  • Planifier et organiser les réunions, les déplacements professionnels et les événements spécifiques ;
  • Mettre en forme, faire circuler l’information et relayer les communications et les instructions de la Direction ;
  • Assurer la gestion électronique des documents (GED) et des plateformes collaboratives (SharePoint, OneNote, teams, etc.) ;
  • Assurer le suivi de dossiers et/ou de projets spécifiques ;
  • Procéder à la commande des fournitures et la gestion de l’économat de la Direction ;
  • Encoder les absences/congés, les demandes d’achats et faire le suivi de certaines échéances financières.


Conditions d’accès externes




  • Être titulaire d’un diplôme bachelier en assistanat de direction (ou équivalent par expérience) ;
  • Avoir une expérience d’au moins 3 ans dans le domaine de l'assistanat de direction.


Informations complémentaires




  • Adressez vos candidatures à Mme Alexandra Vincent, accompagnées d'une lettre de motivation et d'un curriculum vitae pour le mardi 16 mars au plus tard, via le bouton "Postuler"

Conseils et informations complémentaires sur la procédure de recrutement

Profil recherché :


Aptitudes et compétences



Spécifiques :


  • Très bonnes connaissances des outils de bureautique standards (Suite MS Office 365) ;
  • Très bonnes connaissances des outils de vidéo conférence/travail à distance/gestion électronique des documents/recherche sur internet ;
  • Bonnes capacités rédactionnelles ;
  • La maitrise de l'anglais est un atout déterminant.

Comportementales :


  • Être ouvert(e) au changement et se montrer fiable, ponctuel(le) et disponible ;
  • Travailler de manière collaborative ;
  • Démontrer de bonnes capacités d’organisation et de gestion des priorités ;
  • Faire preuve d'autonomie et de prise d'initiatives ;
  • Respecter la confidentialité et garantir une discrétion sans faille. 
Nous offrons :


Environnement



Sous la responsabilité hiérarchique de l'administrateur général et sous la responsabilité fonctionnelle du Chargé du suivi des Organes de Direction, l'assistant(e) de direction travaille en collaboration étroite avec les différents départements de l'AG et l'assistante de l'administrateur général, dont il/elle sera le back-up pendant ses congés/absences et pour couvrir la plage horaire du soir. C'est la raison pour laquelle son horaire (11h-19h) est susceptible d'être significativement modifié pendant cette période.


F
F

Collaborateur RH H/F

FANC - Federal Agency for Nuclear Control

Brussels, Brussels
Il y a 1 jour
Brussels, Brussels
Il y a 1 jour
Company details

L’équipe du service RH est à la recherche d’un nouveau/nouvelle collègue : Collaborateur HR.

L’agence Fédérale de Contrôle Nucléaire (AFCN) a pour mission de protéger la population, les salariés et l'environnement contre le danger des rayonnements ionisants.

Fonction

Pour soutenir cette mission, un certain nombre de projets sont prévus pour la direction des Ressources Humaines, tels que le développement du modèle de compétences de l'AFCN, la cartographie des compétences (techniques), l'évolution de carrière, le cycle d'évaluation et le lancement d'un outil pour les activités de formation et de développement RH.

En plus de l'équipe RH existante, nous recherchons un Collaborateur RH qui soutiendra le chef de service RH et le service dans l’administration et l’organisation.

Vous dépendez directement du chef de service RH.

Vos principales responsabilités sont:

  • Récolter, traiter et organiser les informations relatives à un dossier (du personnel) ou à une mission RH afin de disposer de tous les éléments et informations nécessaires au traitement du dossier ou de la mission concernée;
  • Effectuer des tâches de support et d'organisation dans le cadre des différents projets et processus RH. Par exemple, vous vous occupez de l'organisation des réunions, vous invitez les personnes impliquées, vous préparez la réunion, vous participez aux réunions pour préparer les rapports et vous suivez les actions à mettre en œuvre;
  • Être le point de contact du service RH pour les collègues d'autres départements et partenaires externes afin de faciliter un échange d'informations et promouvoir la coopération;
  • Fournir les informations nécessaires et répondre aux questions des collaborateurs et des partenaires internes ou externes pour l'ensemble des domaines de la RH dans le but d'accompagner au maximum les parties prenantes internes et externes dans la recherche d'une réponse aux questions , en leur garantissant des informations correctes. Vous faites cela, par exemple, en préparant des lettres, des notes et des présentations et en assurant le suivi des projets RH en cours et en offrant une assistance si nécessaire;
  • Support administratif des différents processus au sein du département RH. Par exemple, vous assumez des tâches administratives au sein de l'administration du personnel et vous vous occupez du déploiement de l'outil «formation et développement» au sein de l'agence. Vous travaillerez en étroite collaboration avec vos collègues RH pour cela;
  • L'accueil et ce en l'absence de votre collègue. Vous gérez la communication centrale de l'agence et la réception physique afin que toute communication entrante soit dirigée vers la bonne personne.
Profil

Votre profil :

  • Vous êtes titulaire d'un diplôme de l’enseignement supérieur de type court (Bachelor), de préférence en Ressources Humaines;
  • Vous êtes bilingue FR – NL;
  • Vous êtes fort dans l'utilisation des bases de données et MS Office 365 (Word, Excel,…);
  • Vous remplissez les conditions pour une convention de premier emploi, cela signifie que vous avez moins de 26 ans pendant toute la durée du contrat à durée déterminée.

Vos compétences :

  • Analyser l’information: vous pouvez analyser de manière ciblée les données et juger d'un œil critique l'information. Vous pouvez reconnaître une structure dans l'information, comprendre les liens logiques de cause à effet et distinguer l'essentiel de l'accessoire;
  • Résoudre des problèmes: vous pouvez traiter et résoudre les problèmes de manière autonome, chercher des alternatives et mettez en œuvre les solutions. Vous pouvez gérer les imprévus, affronter les situations imprévues en les identifiant, en les comprenant et en les traitant;
  • Soutenir: vous pouvez accompagner les autres, servir de modèle et les soutenir dans leur fonctionnement quotidien. Offrir votre aide aux autres si nécessaire;
  • Travailler en équipe: Vous créez et améliorez l'esprit d'équipe en partageant vos avis et vos idées et en contribuant à la résolution de conflits entre collègues. Vous alignez vos propres objectifs sur ceux de l'équipe et vous impliquez vos collègues dans des activités favorisant l'esprit d'équipe.;
  • Agir de manière orientée service: Vous pouvez accompagner des clients internes et externes de manière transparente, intègre et objective, leur fournir un service personnalisé et entretenir des contacts constructifs. Vous offrez une solution concrète au problème évoqué par le client/membre du personnel et vous assurez que les clients/membres du personnel disposent d’informations transparentes ou le référez aux personnes ou services habilités;
  • Faites preuve de respect: vous montrez du respect envers les autres, leurs idées et leurs opinions, accepter les procédures et les instructions. Vous appliquez correctement les règles et procédures en vigueur dans l'organisation, même si il/elle n’est pas complètement d’accord avec celles-ci. Vous respectez la structure hiérarchique et vous exécutez ses tâches et responsabilités conformément aux instructions reçues;
  • Faire preuve de fiabilité: Vous agissez de manière intègre, conformément aux attentes de l'organisation, respectez la confidentialité et les engagements et éviter toute forme de partialité;
  • S'auto-développer: Vous planifiez et gérez de manière active votre propre développement en fonction de vos possibilités, intérêts et ambition, en remettant en question de façon critique votre propre fonctionnement et en vous enrichissant continuellement par de nouvelles idées et approches, compétences et connaissances;
  • Atteindre les objectifs: Vous vous impliquez et démontrez de la volonté et de l'ambition afin de générer des résultats et assumer la responsabilité de la qualité des actions entreprises.
Offre

Vous fonctionnez au sein d’une équipe de professionnels enthousiastes, dynamiques.

Vous bénéficiez d’un contrat à durée déterminée d’un an avec un package salarial conforme aux normes du marché. Le renouvellement du contrat à durée déterminée d’un an est possible dans le cadre d'une convention de premier emploi, après une évaluation positive et dans le cadre des orientations financières et organisationnelles de l'Agence. Vous avez des possibilités de développement.

Vous bénéficiez en outre de divers avantages:

  • Des chèques-repas ;
  • Une assurance de groupe (pension complémentaire, capital en cas de décès, rente d’invalidité complémentaire) et une assurance hospitalisation entièrement prise en charge par l’employeur ;
  • La gratuité des transports en commun entre votre domicile et votre lieu de travail ;
  • Une intervention sur les coûts de téléphone mobiles et de télétravail;
  • La possibilité de travailler à domicile;
  • L’AFCN est située à 150 mètres de la gare de Bruxelles-Central.
V
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Concepteur câblage H/F

via Profile Group

Brabant Wallon
Il y a 2 jours
Brabant Wallon
Il y a 2 jours

La société

Profile Group est spécialisé dans la sélection et le recrutement depuis 30 ans pour un éventail de sociétés très large. Notre objectif est de vous aider dans votre recherche d’emploi, d’optimiser votre processus de sollicitation et de valoriser vos compétences pour réussir un bon entretien.

Notre client est une société dynamique en pleine croissance, tournée vers l’international et figure parmi les leaders mondiaux dans son secteur d’activité.

Dans le cadre de ses activités, notre client recherche pour son siège situé à dans le Brabant Wallon : un Concepteur Câblage pour son bureau d’études électrique et électronique.

Fonction

Dans cette fonction, vous rapportez au Responsable du Bureau d’Etudes électrique et électronique. Vous collaborez avec les équipe Mécanique, Prototypage, Projets et Achats et êtes en charge des tâches suivantes :

  • Analyse des spécifications fonctionnelles
  • Elaboration des architectures électriques globales des équipements
  • Définition et validation des composants intégrés dans les conceptions électriques
  • Réalisation des diagrammes électriques et schémas de câblage
  • Elaboration des nomenclatures électriques
  • Mise en application de normes ou standards de conception définis au niveau du service visant la conformité des conceptions aux contraintes d'environnement (thermique, CEM) et de sureté
  • Livraison du dossier de Conception et de Fabrication,
  • Participation aux tests unitaires (équipements et câbles)
  • Participation au prototypage des produits, et des tests d’intégration
  • Assistance à l’industrialisation (présérie)
  • Traitement en continu des demandes de changements (JIRAS, DMP ou ECNs) issues des différentes sources (ingénierie, industrialisation, service, clients)

Profil

Vous disposez d’une formation supérieure dans le domaine technique (Système, Electromécanique, Electronique, Mécanique, avec des connaissances techniques multidisciplinaires)

Vous avez idéalement une expérience de minimum 2 ans dans l’industrie électromécanique

Vous maîtrisez des outils de conception Electrique et des environnements de type Zuken E3 Cable, ou à défaut See Electrical

Vous maîtrisez la suite Office et vous êtes familier des ERP ; la connaissance de Microsoft Axapta ou IFS est un plus

Vous êtes force de proposition au sein de l’équipe, vous êtes créatif, communicatif, ouvert et orienté résultats

Vous avez le sens de l’organisation et faites preuve de pragmatisme

Vous maîtrisez parfaitement le français et avez de bonnes connaissances en anglais.

Offre

Un travail passionnant et novateur dans une équipe dynamique

Un contrat à durée indéterminée au sein d’une entreprise à dimension internationale en pleine croissance, où chacun de ses collaborateurs joue un rôle important

Un trvail à temps plein (40h/sem)

Un salaire à la hauteur de vos compétences, assortis d’avantages extra-légaux.

Intéressé(e)?

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Personne de contact : Virginie Hoorelbeke

V
V

Staff Scientist for VIB-VUB facility for Bio Electron Cryogenic Microscopy (BECM)

VIB

Brussels
Il y a 15 jours
Brussels
Il y a 15 jours

About the Center 

The VIB Center for Structural Biology houses research groups with strong expertise in protein biochemistry, X-ray crystallography, NMR, biophysics, nanobody technology, and electron microscopy.  Our department tightly collaborates with other VIB departments (www.vib.be) on cutting edge biological research problems ranging from human diseases to plant biotechnology.

Job description

The VIB Center for Structural Biology (CSB) in Brussels seeks to recruit a Cryo-electron Microscopy (cryo-EM) scientist to support and develop single-particle and tomography projects.

The research scientist will be appointed to the VIB-VUB facility for Bio Electron Cryogenic Microscopy (BECM, www.becm.be), which serves as a technology platform for CSB.

BECM has a state-of-the-art facility for cryo-electron microscopy and houses a JEOL cryoARM300 equipped with an in-column energy filter, phase plate, and K3 detector and is complemented by two screening JEOL JEM-1400 120 kV microscopes. The facility was established in 2018 and serves a large community of users including users from VIB, Belgium, and Europe from academia and industry.

Key responsibilities

  • Support a range of cryo-EM projects through interaction with CSB and external scientists
  • Contribute to the maintenance of the microscopes
  • Contribute to the development of single-particle cryo-EM and/or implementation and development for state-of-the-art tomography
  • Provide user training in experimental and computational aspects of cryo-EM

Profile

Key Experience and competences

  • Master degree in Natural Sciences or higher
  • At least two years of work experience in electron microscopy
  • Basic knowledge of Linux and programming skills
  • Good communication skills in English

Desirable

  • Experience in structural biology
  • Experience in single-particle or cryo-tomography data collection and analysis
  • Flexible working practice
  • Ability to troubleshoot
  • Experience with multi-user facilities

How to apply?

Motivated candidates are asked to apply online.

Deadline until a suitable candidate is found.

For further inquiries please contact Marcus Fislage (

marcus.fislage@vub.vib.be

)

P
P

Environmental Scientist – PhD (M/F/X)

Procter & Gamble

Brussels
Il y a 30+ jours
Brussels
Il y a 30+ jours
Are you looking to start an exciting career?
We are seeking a Ph.D. level environmental scientist to work in Environmental Stewardship and Sustainability (ESS) as part of our Global Product Stewardship (GPS) organization located at our Brussels Innovation Centre, an inspiring centre of excellence that delivers R&D innovations for the Global markets.
Are you ready for the challenge? “Do something that matters”!
ESS is a functional organization responsible for broadly supporting the environmental safety and sustainability programs for the Company. P&G has an exceptional history of leading the development of applied environmental science, environmental stewardship and sustainability.
With us you will:
- Build and maintain technical capability in key environmental expertise areas such as environmental risk assessment, fate and effects assessment.
- Guide and support P&G business categories, new technologies and innovation initiatives.
- Leverage expertise to facilitate external to P&G activities that build and protect corporate reputation and enable responsible growth and innovation.
- Join a team of environmental scientists passionate about the evaluation of the biodegradability and environmental fate of consumer and personal care product ingredients that leverage laboratory, field, and modeling capabilities.
Founded in 1962 within the laundry business, the environmental organization was formalized in 1971 as the Environmental Safety Department (ESD), and the later organizations, have led development of environmental fate testing, exposure modeling, environmental effects and life cycle assessment methodologies.
P&G is a founding organization and charter member of SETAC, the Society of Environmental Toxicology and Chemistry, and works frequently with government, academic, and non-governmental organizations to advance environmental safety and sustainability sciences.
What can we offer you?
At P&G, Day 1 starts with you making an impact on the world, P&G brands, and your career. You’ll be at the core of breakthrough innovations, be given exciting assignments, lead initiatives, and take ownership and responsibility. Also, we provide creative work spaces where new ideas flourish. All the while, we will offer you extraordinary training and development to help you become a leader in your field.
And it’s not just about what you will do, but how we will make you feel: welcomed, valued, purposeful, challenged, heard, and supported. You will be joining a product safety and sustainability organization of over 500 professionals globally. The environmental function publishes frequently with nearly 800 publications in the peer reviewed literature since its inception.
Apply if you have:
- PhD in environmental engineering (with or without post-doctoral experience).
- In-depth knowledge in the evaluation of chemical biodegradation and persistence.
- Working knowledge in allied fields such as environmental chemistry, microbiology, exposure modeling, and analytical chemistry is beneficial. - Laboratory experience utilizing different methods to evaluate chemical biodegradability.
- Ability to leverage environmental science expertise for complex persistence assessments of chemicals in an industrial, government, and/or academic setting with strong knowledge of regulatory frameworks for persistence assessments.
- Experience working with trade associations, regulators, and industry partners in collaborative setting to drive synthesis of ideas and move science forward.
- Strong communication and partnership skills to enable seamless collaboration with customers and stakeholders inside and outside the Company.
Just so you know:
P&G was founded over 180 years ago as a simple soap and candle company. Today, we have built this company into world’s largest consumer goods firm and home to iconic, trusted brands that make life a little bit easier in small but meaningful ways. We have a deep understanding of our market and strive to deliver innovation to our consumers.
We’ve spanned three centuries thanks to three simple ideas: leadership, innovation and citizenship. We believe insight, innovation and passion of hardworking teams has helped us grow into a global company that is governed responsibly and ethically, that is open and transparent, and that supports good causes and protects the environment. This is a place where you can be proud to work.
We are an equal opportunity employer and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, veteran status, or disability status.
Job: *Research & Development*
Title: *Environmental Scientist – PhD (M/F/X)*
Location: *BE-Brussels-Capital Region-Brussels*
Requisition ID: *RND00004755*
B
B

Senior Data Scientist – m/f/x – Enabler

BNP Paribas

Brussels
Il y a 30+ jours
Brussels
Il y a 30+ jours
Job Description
DAT200101

Senior/Expert Data Scientist – M/F/X

Want to help shape the bank of tomorrow today?

At the bank for a changing world, our employees make change their greatest asset, turning challenges into opportunities. They think ahead to offer our customers creative solutions which are perfectly suited to their needs. At BNP Paribas Fortis, the country’s number one bank, employees enjoy ongoing career growth in a meaningful, rewarding and flexible working environment.


The A&AI tribe (Analytics & Artificial Intelligence) has the objective of transforming data into valuable information to improve business. We are looking for someone with a strong understanding of the challenges related to this field to join our team.


Your future job!



The A& AI tribe is looking for a Senior Data Scientist (seniority rhymes with knowledge and experience) with a proven track record in the field of Data Analytics and Artificial Intelligence and innovation. As a Data Scientist, you will have the opportunity to apply and develop your skills in several domains:


- Address diversified business problems like credit card fraud detection, targeted marketing, money-laundering detection, price optimisation, text categorisation and more, all across different business lines such as Fraud, Risk, Human Resources Management, Operations and Marketing


-Work with diverse analytical methodologies, including statistical/machine learning, forecasting, survival analysis, optimisation, text mining, process mining, graph analysis, big data algorithms and technologies, social media analysis, spatial analysis, recommendation systems, web analytics and so on (we don’t expect you to be an expert in all of them, but rather that you have strong core expertise and the ability to learn new stuff when needed).


-Communicate the fruits of your work directly to the top management.


-Access one of the richest volumes of varied data in the market and apply your skills to it.

- Evolve in an environment where innovation and lean processes are praised, straight-forward communication is encouraged, and peers understand the meaning of team up.


- Work with a team of colleagues who are ready to collaborate and to share their experience.




Highlight your strengths!


You take pride in the following knowledge and experience that you have already acquired, which are indispensable for this role. Requirements for this function:




-You have at least a Master’s degree in a quantitative discipline, such as statistics, mathematics or engineering (a PhD is considered an advantage). Candidates with other academic backgrounds with substantial knowledge of analytics and Machine LearningTechniques are also encouraged to apply.




- You have at least 5 years of relevant experience in Data Analytics and AI, ideally, but not necessarily, in the financial sector (less experience will be accepted if your academic credentials compensate for lack of professional experience).




-You have fluent knowledge of English and a good level of French and/or Dutch.




-You are proficient in some of the programming languages that are used in Data Science, such as R or Python, both in a single server setup as well as in a distributed setup (e.g. with Spark).




-Deeper expertise in either text analytics or distributed computing (clusters, NoSQL databases, Spark) is considered a strong plus.


In a changing world, diversity and inclusion are core values. At BNP Paribas Fortis, we want to attract and retain women and men of all ages, from all backgrounds, each with her or his own experience. We truly believe that diversity increases performance and creativity. All our offers for full-time positions are also available for 90% or 80% full-time equivalent.


What does BNP Paribas Fortis offer you?

We believe that our evolution is driven and inspired by our employees. In return, we aim to provide optimal working conditions that enable you to develop on both a professional and personal level. We offer a challenging working environment in which you are going to have a real impact within our company. You can actively shape your benefit package to respond to your individual needs.

Tempted by the challenge?


Passionate about this role? Do not hesitate to apply online: we’d love to hear from you!

P
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R&D – Internship – Thesis Project Associate Researcher for Professional Bachelor at Belgian Hogeschool /Haute Ecole (m/f/x)

Procter & Gamble

Brussels
Il y a 30+ jours
Brussels
Il y a 30+ jours
*Are you curious about the chemistry and technology behind our products?*
*
*
Then Procter & Gamble might have an exciting Bachelor Internship project for you at our Brussels Innovation Center (located in Strombeek-Bever)!
We are offering*internship projects*to students studying a Professional Bachelor in STEM subject areas (e.g. Chemistry, Biotechnology, Process technology) at a Belgian University of Applied Science: Hogeschool or Haute Ecole. What does it take to come up with some of the world’s most well-known brands? Well, a whole lot of science, to start with. Our Researchers at P&G go to work, making and improving the products for billions of consumers who use products like Gillette, Dash, Swiffer and Pampers every single day.
We’re talking big innovations, small bets, groundbreaking technology, state-of-the-art labs, micro-scale plants and a team full of inventors to make this happen!
*The internship projects can have the following content:*
* Define and/or optimize new formulations based on surfactants, polymers etc., to meet product performance standards, in close collaboration with key formulators within the formulation labs of the product specific departments (product design);
* Optimize and/or develop new/existing test methods to measure/quantify the performance of the different product categories (product design);
* Investigate and study the behavior of key ingredients within the formulations to better understand the performance profile of different products using a range of measurement techniques. These techniques are available in the different labs on site (product design);
* Define and understand which impact the different parameters of the product-making-process have on the finished product characteristics and aesthetics (process);
* Evaluate the impact of changing the process parameters from laboratory scale (2 kg scale) to Pilot Plant (150 kg - 1 ton scale) and up to Plant scale (40 ton scale) on the finished product characteristics and aesthetics (process);
* Evaluate and assess new packages for Household Care products using existing/new test methods within the R&D packaging department (packaging);
* Define, evaluate and/or optimize new/existing Analytical test methods that characterize Household Care products within the Analytical department (analytical).
*What we offer you:*
* Meaningful work as of Day 1;
* Support by your thesis coach and team;
* An exciting project where you can put your technical skills to work on challenging problems;
* Work with people of different nationalities and cultural backgrounds;
* Develop yourself through professional training and on-the-job mentorship;
* Internship allowance for transportation and meal.
*You are a good fit if:*
* You are studying a Bachelor Degree (in STEM subject areas) at a Universities of Applied Science, Hogeschool or Haute Ecole;
* You are passionate about creativity and innovation;
* You are autonomous and have a real collaboration spirit.
*Just so you know:*
We are an equal opportunity employer and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, or disability status.
Job: *Research & Development*
Title: *R&D – Internship – Thesis Project Associate Researcher for Professional Bachelor at Belgian Hogeschool /Haute Ecole (m/f/x)*
Location: *BE-Brussels-Capital Region-Brussels*
Requisition ID: *RND00004606*
P
P

R&D Associate Researcher (m/f/x)

Procter & Gamble

Brussels
Il y a 30+ jours
Brussels
Il y a 30+ jours
*Are you looking to start an exciting career?*
*
*
Are you curious about the chemistry and technology behind our products and want to make an impact on products that affect consumers around the world?
Then join us! We are looking for recent Bachelor graduates to join us in our Brussels Innovation Center (located in Strombeek-Bever)!
What does it take to come up with some of the world’s most well-known brands?
Well, a whole lot of science, to start. Our Researchers at P&G go to work, making and improving the products for billions of consumers who use products like Gillette, Dash, Swiffer and Pampers every single day. We’re talking big innovations, small bets, groundbreaking technology, state-of-the-art labs, micro-scale plants and a team full of inventors to make this happen.
*As an Associate Researcher, you will:*
* Perform established test procedures in a lab, a pilot plant or with consumers to test new hypotheses, new product formulas or new product designs;
* Generate and summarize experimental data for review and interpretation;
* Communicate results to your manager and other team members, making special note of unexpected observations.
*What P&G can offer you:*
* Responsibilities as of Day 1– you will feel the ownership of your project from the beginning, and you will be given specific projects and responsibilities. You will be encouraged to share updates & results of your work, and will receive exposure to management.
* Continuous coaching & mentorship– We are passionate about our work. We will make sure you receive both formal training and regular mentorship from your manager and others.
* Dynamic and respectful work environment – We live our Purpose, Values, and Principles daily. We value every individual and encourage initiatives promoting agility and work/life balance.
* An opportunity to put your technical skills to work on challenging problems
* Work with people of different nationalities and cultural backgrounds
*You are a good fit if you are:*
* A recent graduate with a Bachelor Degree (in STEM subject areas), from Universities of Applied Science, Hogeschool or Haute Ecole
* Passionate about creativity and innovation
* Autonomous and have a real teamwork spirit
*We are considering candidates who have just graduated or with a few years of working experience.*
*
*
*Just so you know:*
We are an equal opportunity employer and value diversity at our company. We do not discriminate on the basis of race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, age, marital status, or disability status.
Job: *Research & Development*
Title: *R&D Associate Researcher (m/f/x)*
Location: *BE-Brussels-Capital Region-Brussels*
Requisition ID: *RND00004838*

Type de contrat

CDI

Date de publication

Il y a 8 jours

Description

1) Compliance & Corporate Governance

  • AML-KYC customer support in coordination with Customer Service
  • Management of the document approval for the office (mainly marketing materials, customer presentations...), depending on the customer typology
  • Local compliance representative of Global Compliance team : preparation and setting up of Compliance Risk Assessment and local Compliance Monitoring Plan
  • Production and periodic update of reporting compliance
  • Support local CEO on preparing all the material for the local board of directors and shareholder meetings

2) Regulatory activity

  • Manage the local regulatory watch in close collaboration with the regional Head Of Compliance
  • Manage the relationship with the local regulator (FSMA)
  • Manage fund registration activities in collaboration with the AXA IM global team
  • In charge of updating and reviewing the legal offering documentation for Belgian clients
  • Reporting activity versus external asset management association and regulators

3) Legal-Finance support

  • Contractual review of distribution agreements with placement and financial agent in cooperation with Legal teams of AXA IM Paris
  • High level control on finance & tax matters ;  support local accounting on some management control tasks
 
QUALIFICATIONS
 
  • Proven experience within a financial institution or in consultancy firm. Knowledge of Asset Management industry is not mandatory but appreciated
  • Good knowledge of local regulations (legal & compliance) concerning banking and asset management industry
  • French or Flemish native speaker ; good knowledge of 2nd national language ; advanced English speaker
  • Business oriented
  • Negotiation skills
  • Excellent relationship: ability to interact with several people in different locations
  • Flexibility